Kasteel Neuschwanstein

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Een netwerk van authentieke paden
Markering :
Afstand : 13,5 km
Start : Place de Chablis in Ferrières
Coordinaten : 50.400243 , 5.606747

We wandelen vanaf de parkeerplaats in westelijke richting. We slaan 250 m verder, aan een monument, linksaf een smalle dreef in. Deze wandelen we omhoog. Boven aangekomen slaan we linksaf en wandelen tot een betonbaan en volgen hem naar rechts. We blijven nu het traject volgen, gaan over een betonnen bruggetje en slaan daarna af naar rechts.

Hier volgen we een veldweg, gaan door een riviertje, passeren enkele weiden en wandelen door een bos. Op een gegeven moment stappen we op de oude trambedding. We blijven nu stijgen en wandelen over steeds meer losse keien. Na 8 km wandelen steken we steil, rechts, omhoog door het bos.

Even verderop bereiken we een betonbaan die we links volgen. We slaan daarna onmiddellijk rechts af, terug het bos in. Na 10 km komen we aan enkele rustbanken en kunnen genieten van het uitzicht.

We zetten ons traject nog een 3-tal km verder door enkele velden en een bos. Daarna dalen we het laatste stuk van de wandeling af richting onze parkeerplaats in het centrum.

toegevoegd door HikingDB - op 25 May 2014
CAPTCHA Image
Wim Mampaey schreef op 24 Oct 2019 - 21:37 volgende reactie

Kan ik de GPX ergens te pakken krijgen? Alvast bedankt
Wandelaar3680 schreef op 26 Oct 2019 - 01:43 volgende reactie

@Gast: met een klein beetje moeite zou je terecht gekomen zijn op Orginele wandelingen. Een kleine zoektocht daar levert je ongetwijfeld de GPS-track op. Succes!