Rocher de Falize (Malmedy)

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Rond de rotsen van Le Hérou
Markering :
Afstand : 14,8 km
Start : Parking Le Belvedere - Rue de Hérou - Nadrin
Coordinaten : 50.155871 , 5.662837

Van de uitkijktoren wandelen we bergafwaarts en slaan daarna links in. We dalen volledig af tot aan de ' Ourthe '. Hier dienen we de rivier te doorwaden om de overzijde te bereiken. Eens aan de overzijde gaan we naar rechts en blijven de oever van de ' Ourthe ' volgen. Een 2-tal km verder slaan we linksaf en volgen het beekje dat langs de rotsformatie stroomt. We wandelen door het overwoekerd pad totdat we aan een brede bosweg komen. Hier slaan we scherp rechtsaf. Even verderop krijgen we een uitzicht over de vallei. We wandelen nu verder richting het sparrenbos links van ons gelegen. Daarna vervolgen we onze weg opnieuw langs de oever van de ' Ourthe '.

We wandelen tot aan de zijvallei die links van ons gelegen is. Hier slaan we af en beklimmen even een steile rots. Daarna lopen we verder door de vallei, langs een kleine waterval. We gaan nu verder omhoog richting een chalet. Daar slaan we linksaf. Een 500-tal meter verder slaan we scherp rechtsaf. We blijven dit pad volgen en dalen daarna af tot we opnieuw de oever van de ' Ourthe ' bereiken. Wederom dienen we deze te doorwaden. Daarna volgen we naar rechts. Gedurende een 2-tal km blijven we de oever volgen.

We wandelen nu terug omhoog en volgen naar rechts. We blijven over de kam wandelen tot we een beekje bereiken. Hier dalen we terug af en volgen de oever naar links. We lopen een km langs de oever, daarna slaan we scherp linksaf en doen een stevige klim. Eens boven zien we reeds de uitkijktoren. Via de paden in de vallei wandelen we terug naar de parking.

toegevoegd door HikingDB - op 05 Aug 2014
CAPTCHA Image
k@r3l schreef op 01 Aug 2015 - 20:30 volgende reactie
Pittige wandeling maar zeer zeker de moeite. Mooie uitzichten en uitdagende wandelpaden, zeker aan te raden is schoeisel om de doorwading goed te kunnen doen. ikzelf heb ze blootsvoets gedaan wat bij momenten wel glad was. Top wandeling, voor mij zeker 5 sterren waard.